مقالات

روش های چاپ روی لیوان

چاپ لیوان

هدف از چاپ لیوان

 

 

چاپ روی لیوان یکی از روش های تولید محصولات تبلیغاتی است. همچنین برای تولید ماگ های کادویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه شرکت ها و برندهای تجاری به منظور تبلیغ فعالیت خود اقدام به خرید و عرضه هدایای تبلیغاتی می کنند. یکی از این هدایای تبلیغاتی لیوان ها و ماگ هایی هستند که با چاپ سابلیمیشن تولید می شوند.

در چاپ لیوان های تبلیغاتی، لوگوی شرکت یا نام برند با هدف برندسازی و انجام تبلیغات روی لیوان یا ماگ چاپ می شود. از جمله مهم ترین ویژگی های این محصولات می توان به سادگی، دوام و ماندگاری بالای آنها اشاره کرد. طرح چاپ شده روی این لیوان ها دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و در اثر شست و شو و استفاده به مرور زمان از بین نمی رود.

اهمیت چاپ عکس روی لیوان

با توجه به آنکه لیوان یکی از پر مصرف ترین وسایل شخصی است و همیشه در دسترس می باشد، می تواند در ماندگاری طرح آن در ذهن مصرف کننده بسیار مؤثر باشد. این موضوع تا حد زیادی به میزان خلاقیت در طراحی و انتخاب عکس مناسب توسط طراح بستگی دارد.

به همین دلیل چاپ لیوان می تواند بهترین ایده برای اهداف تبلیغاتی باشد. از طرف دیگر می توان متن یا عکس های شخصی را به راحتی روی لیوان یا ماگ های مختلف چاپ کرد. این لیوان ها همان طور که اشاره شد دارای کیفیت بسیار بالایی هستند، بنابراین هدیه ای نفیس به شمار می روند.

چاپ لیوان با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های چاپ انجام می شود. کیفیت بالا و پایین بودن قیمت از مهمترین دلایلی است که افراد مختلف تمایل به چاپ روی ماگ دارند. همچنین هیچ گونه محدودیتی در انتخاب رنگ، طرح، نوشته یا عکس برای چاپ روی ماگ یا لیوان وجود ندارد.

ملزومات چاپ روی ماگ

چاپ روی ماگ  نیازمند ملزوماتی از قبیل سیستم کامپیوتری، چاپگر جوهر افشان، جوهر سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن، چسب نسوز، پرس حرارتی و ماگ یا لیوان های خام می باشد. سیستم کامپیوتری برای طراحی و ویرایش طرح مورد نظر استفاده می شود. این کار معمولاً به کمک برنامه های ویرایش متن و عکس مانند فتوشاپ انجام می شود. چاپگر جوهر افشان از جمله دستگاه هایی است که امکان چاپ در ابعاد بسیار کم در آن وجود دارد. این دستگاه برای چاپ عکس روی لیوان بهترین انتخاب می باشد.

چاپ سابلیمیشن تنها به کمک جوهر و کاغذ مخصوص امکان پذیر است. چسب نسوز نیز به منظور فیکس کردن طرح مورد نظر روی لیوان قبل از انجام فرآیند چاپ استفاده می شود. پرس حرارتی برای انتقال طرح از کاغذ به روی لیوان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع لیوان برای انجام فرآیند چاپ

چاپ لیوان با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین جوهر و با استفاده از بهترین روش ها انجام می شود. به همین دلیل طرح و چاپ انجام شده به هیچ وجه کمرنگ نمی شود.ماگ هایی که فرآیند چاپ روی آن ها انجام می شود، دارای انواع مختلفی هستند.

لیوان های سرامیکی،حرارتی یا جادویی، دسته دار،داخل رنگی،اکلیلی، دسته های مدل دار و قلبی، شیشه ای، تمام رنگی و لیوان هایی با بدنه استیل همگی از لیوان هایی هستند که امکان چاپ روی آن ها وجود دارد.

لیوان های حرارتی در حالت خام به رنگ مشکی هستند. این لیوان ها نوعی سرامیک هستند که با افزایش دما به رنگ سفید تبدیل می شوند. در این حالت طرح چاپ شده روی آنها قابل رویت خواهد بود.

 

مزایای چاپ ماگ 

همان طور که قبلاً نیز اشاره شد چاپ عکس روی ماگ یکی از بهترین روش ها برای اهداف تبلیغاتی یا تولید هدایای نفیس و ماندگار است. از جمله مزایای این محصولات می توان به کاربرد بالای آن ها، عدم وجود محدودیت در انتخاب رنگ و طرح، امکان چاپ نوشته و عکس های شخصی، امکان انجام تبلیغات ارگانی و سازمانی، قیمت مقرون به صرفه، مناسب بودن برای تمامی سنین و ماندگاری و دوام بالا اشاره کرد.

بهترین روش های چاپ عکس روی ماگ

از آنجایی که چاپ ماگ دارای طرفداران بسیار زیادی است و دارای قیمت مناسبی می باشد، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. چاپ اسکرین (Screen) یکی از بهترین روش ها برای چاپ ماگ است. این چاپ به کمک دستگاه مخصوصی انجام می شود. طی این روش جوهر از تورهای مخصوص دستگاه عبور کرده و طرح مورد نظر روی لیوان چاپ می شود. از معایب این روش می توان به عدم امکان چاپ با تنوع رنگی بالا و طرح های پیچیده اشاره کرد.

چاپ روی ماگ به روش لیتو (Lithography) تنها روی جنس سرامیک قابل انجام است. در این روش طرح یا نوشته مورد نظر روی کاغذهای مخصوص توسط پرینترهای ویژه چاپ شده و سپس روی لیوان قرار داده می شود. بعد از این مرحله لیوان درون دستگاه مخصوصی به نام هیدروگرافیک قرار گرفته تا طرح مورد نظر بر روی لیوان انتقال داده شود.

چاپ روی ماگ به روش دیجیتال توسط دستگاه های فوق پیشرفته دیجیتال انجام پذیر است. در این روش امکان چاپ طرح های پیچیده با جزئیات و تنوع رنگی بالا روی انواع لیوان وجود دارد.

چاپ روی ماگ به روش سابلیمیشن (Sublimation) از جمله بهترین و ارزان ترین روش های چاپ است. این روش محبوب امکان چاپ طرح ها و رنگ های مختلف را روی لیوان ها و ماگ های گوناگون ایجاد می کند. در این روش طرح مورد نظر در ابتدا به کمک جوهر مخصوص روی کاغذ سابلیمیشن چاپ شده و پس از آن به روش پرس حرارتی طرح مذکور از روی کاغذ به لیوان انتقال داده می شود. میزان ماندگاری و دوام این نوع چاپ بسیار بالا بوده و در صورت شست و شو و به مرور زمان در اثر استفاده مکرر از بین نمی رود. طرح چاپ شده کاملاً روی لیوان تثبیت شده و از آن جدا نمی شود.

عوامل تأثیر گذار بر کیفیت چاپ روی ماگ و لیوان

کیفیت چاپ روی ماگ به عوامل بسیار ساده ای بستگی دارد که به هنگام چاپ باید مورد توجه قرار گیرد. وجود غلط های املایی در چاپ نوشته روی لیوان از جمله مواردی است که منجر به پایین آمدن کیفیت کالای تولید شده می شود. عدم توجه به ابعاد طرح و تناسب میان طرح مورد نظر و سایز لیوان نیز از جمله مواردی است که می تواند بر رزولوشن چاپ انجام شده تأثیر گذار باشد. کادربندی نامناسب و مشخص نبودن حاشیه در طرح مورد نظر نیز یکی دیگر از مواردی است که منجر به پایین آمدن کیفیت چاپ انجام شده روی لیوان می شود.

عدم توجه به اهداف تبلیغاتی نیز از جمله موضوعاتی است که منجر به چاپ طرحی نامناسب روی لیوان خواهد شد. از جمله مواردی که می تواند بر کیفیت چاپ عکس روی لیوان تأثیر گذار باشد می توان به انتخاب سایز عکس مورد نظر اشاره کرد. انتخاب سایز اشتباه می تواند منجر به نمایش نامناسب عکس مورد نظر پس از اتمام فرآیند چاپ شود. بهتر است از طرح های گرافیکی وکتور و سیستم رنگی CMYK در چاپ ماگ استفاده شود تا کیفیت چاپ نهایی رضایت بخش باشد.

معرفی بهترین مرکز چاپ 

مجموعه چاپ مارکت یکی از بهترین و مورد اعتماد ترین مراکز فروش و عرضه محصولات خام سابلیمیشن و چاپ عکس روی لیوان و لباس است. این مجموعه به کمک بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های چاپ و با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا اقدام به چاپ روی ماگ می کند. در این مجموعه هیچ گونه محدودیتی در انتخاب طرح، سایز و رنگ چاپ مورد نظر وجود ندارد. استفاده از بهترین متریال خام اولیه و بهترین جوهر سابلیمیشن با بالاترین کیفیت و ماندگاری بالا از جمله ویژگی های این مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *