مقالات

انواع روش های مهم چاپ روی تیشرت

چاپ روی تیشرت

اشاره به تاریخچه چاپ روی تیشرت

 

چاپ روی تیشرت یکی از روش هایی است که از سال ها پیش در صنعت تولید پوشاک رواج یافته است. این کار برای اولین بار برای انتقال پیام های فرهنگی، هنری و اعتراضی در جهان انجام شد. در این روش نوشته ها یا نمادهایی روی تیشرت چاپ می شد. این نوشته ها معمولاً حاوی یک پیام اعتراضی یا شعار بودند یا سبک تفکر و پوشش خاصی را دنبال می کردند.

چاپ تیشرت با طرح های معنی دار برای اولین بار توسط سیاه پوستان آمریکایی برای اعتراض به نژادپرستی انجام شد. اما امروزه طرفداران سبک های هنری مختلف ایرانی (مانند طرح گروه ملتفت) نیز علاقه مند به پوشیدن تیشرت هایی با طرح گروه (موسیقی) مورد علاقه خود هستند.

هدف از چاپ تیشرت

چاپ تیشرت یکی از پر رونق ترین بازار های چاپ لباس در تولید پوشاک است. این کار در بسیاری از موارد جنبه تزئینی یا تبلیغاتی دارد. به طور مثال لوگو یا آرم یک شرکت روی تیشرت چاپ می شود. این لباس ها به عنوان لباس فرم کارکنان یا به عنوان تبلیغ در سطح شهر به فروش می رسند. اما تنوع در طراحی تنها با چاپ روی تیشرت امکان پذیر است.

چاپ تیشرت از جمله روش هایی است که به کمک آن می توان طرح ها و رنگ های مختلفی را به تیشرت های ساده اضافه کرد. این کار معمولاً به منظور تزئین تیشرت یا چاپ طرح های تبلیغاتی انجام می شود. همچنین از گذشته های دور تا به امروز چاپ روی تیشرت به منظور انتقال پیام های فرهنگی و هنری انجام می شود.

در واقع چاپ تیشرت امروزه به یکی از روش های تولید تیشرت های مدرن و پر طرفدار تبدیل شده است. در این روش قابلیت چاپ طرح های دلخواه، عکس های شخصی و خاطره انگیز، لوگو، برندهای شخصی و غیره روی تیشرت ها وجود دارد.

روش های مختلف چاپ روی تیشرت

امروزه روش های مختلفی برای چاپ تیشرت و انواع لباس وجود دارد. چاپ سابلیمیشن، چاپ سیلک اسکرین، چاپ مستقیم یا DTG، چاپ حرارتی، چاپ انتقال وینیل به کمک حرارت دهی، چاپ پلاستیک و چاپ برش کامپیوتری یا CAD همگی از انواع مختلف چاپ روی لباس هستند.

چاپ سیلک اسکرین

انجام چاپ سیلک اسکرین با تنوع رنگی بالا به صفحات چاپی مختلفی نیاز دارد. به همین دلیل یکی از قدیمی ترین روش ها به شمار می آید و امروزه با روش های دیگری در حال جایگزینی می باشد.

چاپ پلاستیک کاملاً مشابه با روش قبل است. اما در این روش طرح در ابتدا به پلاستیک و سپس به لباس انتقال داده می شود. این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است اما سرعت آن کم بوده و کیفیت چاپ نهایی به نحوه انجام آن بسیار وابسته است.

 

چاپ سیلک اسکرین

 

 

چاپ مستقیم DTG

چاپ مستقیم یا DTG درست مانند چاپ طرح های مختلف روی کاغذ است. با این تفاوت که این کار به کمک یک چاپگر نساجی و روی مواد خام اولیه متفاوتی انجام می شود. دقت و تمیزی، تنوع رنگی و توانایی چاپ طرح های پیچیده از جمله ویژگی های این نوع چاپ به حساب می آید. اما کیفیت پرینتر بسیار مهم بوده و هزینه های آن بالا است. همچنین تنها امکان چاپ روی لباس های نخی در آن وجود دارد.

چاپ حرارتی کاتری

در چاپ حرارتی طرح چاپ شده روی کاغذهای وینیلی به کمک حرارت و فشار به لباس انتقال پیدا می کند. اما سرعت این چاپ بسیار کم بوده و برای تعداد بالا مناسب نیست. همچنین امکان چاپ تیشرت های تیره یا حساس به حرارت در این روش وجود ندارد.

 

چاپ کاتری

چاپ روی تیشرت

چاپ برش کامپیوتری

چاپ برش کامپیوتری یا CAD نیز برای چاپ طرح های ساده مانند اعداد و نوشته ها با تنوع رنگی پایین مناسب است. اما روشی وقت گیر است. در این میان روش سابلیمیشن به عنوان یکی از بهترین روش های چاپ تیشرت شناخته می شود. در ادامه با این روش چاپ بیشتر آشنا خواهید شد.

چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن

در میان روش هایی که برای چاپ روی لباس های مختلف از جمله تیشرت وجود دارد، چاپ به روش سابلیمیشن یکی از بهترین روش ها به شمار می رود. این روش به عنوان یک روش چاپ ارزان و محبوب در سراسر جهان شناخته می شود. کیفیت و مرغوبیت مواد خام اولیه از جمله جنس تیشرت تعیین کننده کیفیت چاپ انجام شده و محصول نهایی تولید شده می باشد.

در این روش طرح مورد نظر توسط دستگاه چاپ مخصوص به روی کاغذهای مخصوص چاپ سابلیمیشن انتقال داده می شود. این کار تنها به کمک جوهر مخصوص چاپ سابلیمیشن امکان پذیر است. در نهایت طرح انتقال داده شده روی کاغذ توسط فشار و حرارت معین به روی تیشرت انتقال داده می شود.

اساس این روش بر پایه عملیات تصعید انجام می شود. در حقیقت جوهر سابلیمیشن با افزایش دما از حالت جامد به گاز تبدیل می شود. سپس به بافت تیشرت نفوذ کرده و با اعمال فشار سرد می شود. در این مرحله جوهر به حالت جامد تبدیل شده و کاملاً خشک می شود. در نهایت طرح مورد نظر روی لباس انتقال داده شده و تثبیت می شود. بهتر است بدانید این نوع چاپ یکی از بهترین روش ها برای چاپ عکس روی تیشرت است. زیرا کیفیت چاپ نهایی بسیار بالا بوده و عکس مورد نظر تحت هیچ شرایطی کنده نمی شود.

عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ انجام شده روی تیشرت

همان طور که اشاره شد چاپ روی لباس یکی از روش های تولید لباس های طرح دار است. در این روش می توان هر طرحی را با توجه به سلیقه و علاقه افراد روی لباس چاپ کرد. این کار به روی لباس های مختلف از جمله هودی، تیشرت و غیره انجام می شود.

بهتر است بدانید که رنگ و جنس ماده خام اولیه یا همان تیشرت ها و لباس های خام، کیفیت جوهر مورد استفاده، روش چاپ انتخاب شده، تنوع رنگی مورد نظر و غیره از جمله مواردی هستند که بر کیفیت چاپ تیشرت نهایی به صورت مستقیم تأثیر می گذارند. اگر به تمام نکات ذکر شده توجه شود، طرح چاپ شده تحت هیچ شرایطی کنده نمی شود. همچنین قابل شست و شو بوده و به مرور زمان دچار خراشیدگی، ترک، پوسته پوسته شدن نمی گردد.

معرفی بهترین مرکز عرضه محصولات و تجهیزات چاپ روی لباس

مجموعه چاپ مارکت یکی از بهترین مراکز فروش و عرضه عمده مواد خام و تجهیزات چاپ تیشرت است. پرس حرارتی، پرینتر جوهر افشان و غیره از جمله تجهیزاتی هستند که این مجموعه در زمینه چاپ لباس عرضه می کند.

از دیگر محصولات این مجموعه ملزومات چاپ و مواد خام چاپ سابلیمیشن است. تیشرت های نخ پنبه و هودی دورس سه نخ داخل کرک از جمله مواد خامی هستند که این مجموعه با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به مشتریان خود در سراسر ایران عرضه می کند.

همان طور که اشاره شد کیفیت مواد خام اولیه تأثیر بسزایی در کیفیت چاپ نهایی دارد بنابراین بهتر است این مواد از مراکز معتبر و قابل اعتماد خریداری شوند. تضمین کیفیت کالا، بیمه محصولات و قیمت منصفانه از جمله ویژگی های این مجموعه است.

موجودی چاپ مارکت

همچنین چاپ روی تیشرت در این مجموعه به صورت تکی و عمده انجام می شود. تیشرت های چاپ شده با طرح های آماده نیز از دیگر محصولات این مجموعه هستند. علاوه بر این می توانید طرح مورد نظر خود را اعم از عکس شخصی، نوشته و غیره برای چاپ در اختیار این مجموعه قرار دهید. علاوه بر این امکان چاپ تی شرت در انواع زنانه و مردانه و با طرح هایی بر اساس علاقه و سلیقه شخصی در این مجموعه وجود دارد.

این تیشرت ها در رنگ بندی سفید، مشکی و طوسی ملانژ و از جنس نخ پنبه و اسپان تولید شده اند. همچنین دارای قواره های استاندارد و لانگ هستند. ماندگاری بالای جوهر، کیفیت بالای چاپ و قابل شست و شو بودن تیشرت ها بعد از چاپ از مهم ترین ویژگی های محصولات تولید شده توسط این مجموعه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *