مقالات

کاربرد و روش های چاپ انواع تیشرت

انواع روش ها و کاربرد چاپ تیشرت مشکی،طوسی ملانژ،سفید

چه چیزی در مورد چاپ تیشرت سفید پنبه میدانید؟

 

آیا به دنبال مرکزی معتبر جهت چاپ تیشرت سفید پنبه می گردید؟ آیا دوست دارید که تیشرت سفارشی و مورد علاقه ی خودتان را با طرحی زیبا چاپ کنید؟ در این مقاله قصد داریم که شما عزیزان را با انواع تیشرت و نوع چاپ آن آشنا نماییم. پس تا پایان این مطلب مهم و کاربردی ما را همراهی نمایید.

 

کاربرد تیشرت در کسب و کارها

به جرات میتوان ادعا کرد که در دنیای مدرن امروزی، چاپ بر روی انواع تیشرت ها به یکی از پرطرفدارترین و در عین حال آسان ترین ابزار تبلیغاتی جهت معرفی انواع  کسب و کارها مبدل شده است. در پوشش های پرسنل بسیاری از سازمان ها و شرکت ها جهت معرفی لوگو یا نماد خود از چاپ تیشرت استفاده می نمایند. مازاد بر این، در بسیاری از کشورها یک عکس از مکان معروف آن شهر یا کشور را بر روی لباس چاپ می کنند و از آن به عنوان سوغاتی برای توریستها استفاده می نمایند. که یادآور آن منطقه برای توریست ها و گردشگران باشد.

انواع روش ها جهت چاپ تیشرت مشکی پنبه

روش های بسیار متنوعی جهت چاپ بر روی انواع تیشرت ها وجود دارد. بهتر است بدانید که نوع پارچه ی تیشرت می تواند محدودیت های را به وجود آورد که از چه نوع روشی جهت چاپ تیشرت مشکی استفاده نماییم. چاپ تیشرت مشکی پنبه جزو سوالهای پرتکرار افرادی است که با چاپ سابلیمیشن در حقیقت سروکار دارند. مهم ترین و اصلی ترین علل این امر، پرطرفدار بودن تیشرت های با رنگ مشکی است.

چاپ تیشرت مشکی پنبه به روش سابلیمیشن:

این روش بیشتر برای تیشرت های که حداقل 40 درصد آنها از پلی استر باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا کیفیت عکس چاپ شده بر روی آن بهتر است. چنانچه تیشرت مورد استفاده 100 درصد از پنبه باشد به این روش چاپی، نمی توان روی آن طرحی را چاپ کرد.

در این قسمت از مطلب قصد داریم که آموزش چاپ تیشرت مشکی پنبه به روش سابلیمیشن را توضیح دهیم. در این روش از کاغذهای لیبلی مخصوص استفاده می نمایند. این روش یکی از بهترین گزینه های مناسب برای تیشرت های مشکی پنبه می باشد.

یک طرف کاغذ برای چاپ طراحی شده است. جالب است بدانید که بر اثر حرارت پرس دستگاه، چسبندگی آن تشدید خواهد شد. و سبب چسبیدن کاغذ بر روی تیشرت مشکی پنبه خواهد شد. ناگفته نماند که قسمت پشتی، به کمک یک لایه ی بسیار نازک محافظ پوشانده می شود تا بعد از پرینت گرفتن عکس و قبل از پرس کردن آن جدا نشود.

نکات مهم در مورد چاپ تیشرت:

نکته ی قابل توجهی که در رابطه با این مدل چاپ تیشرت مشکی پنبه با روش سابلیمیشن بایستی همواره به آن توجه نمود این است که دیگر نیازی به وارونه کردن طرح چاپی یا به عبارت دیگر ( mirror) نیست. کاغذ لیبلی را بعد از اینکه درون پرینتر قرار دادند طرح مورد نظر را بر روی کاغذ چاپ می کنند. بهتر است بدانید که در این روش از جوهر سابلیمیشن استفاده می نمایند. لایه ی مورد نظر را بر روی تیشرت قرار می دهند. یکی از مزیت های بارز روش سابلیمیشن این است که در این نوع روش به زمان کمتری نیاز است.

به علت  تیره رنگ بودن تیشرت، در این روش امکان چاپ مستقیم وجود ندارد. لباس هایی با 100 درصد پنبه از آنجایی که جنس بسیار خنک و لطیفی دارند، جهت استفاده در فصل های گرم سال بسیار مناسب هستند و بهترین گزینه ی مناسب برای استفاده ی طولانی مدت هستند. لیبل های به کار گرفته شده برای چاپ تیشرت مشکی پنبه به روش حرارتی بر روی آن قرار می گیرد به راحتی از آن جدا نمی شود. ولی در هنگام دست زدن بر روی تیشرت مشکی پنبه، یک لایه ی بر روی آن قابل لمس است. جهت استفاده ی طولانی از تیشرت های لیبلی بهتر است که این نوع تیشرت های مشکی پنبه ای را درون لباسشویی قرار ندهید و آنها را با آب سرد و با دست بشویید.

انواع روش چاپ تیشرت مشکی پنبه و تیشرت سفید

چاپ کاتری

نکته ی مهمی که در رابطه با این روش لازم است بدانید این است که طرح بایستی تک رنگ باشد. یا اینکه از رنگ های جدا از هم ساخته شده باشد. چاپ تیشرت مشکی پنبه به روش کاتدی محدودیتی جهت سایز چاپ وجود ندارد ( امکان چاپ تا سایز 36*36 وجود دارد ). بهتر است بدانید که این روش چاپ مناسب ترین و بهترین گزینه ی انتخابی برای امور تبلیغاتی و شرکتی است. زیرا ماندگاری چاپ  و رنگ بالایی دارد. نوع چاپ کاتری همانند لباس های ورزشی می باشد.

 

چاپ کاتری تیشرت مشکی

چاپ مدیا

در این نوع روش ( چاپ مدیا)، چاپ تمام رنگی می باشد و محدودیت سایز چاپ وجود ندارد. هزینه ی چاپ در روش مدیا در قیاس با دو روش دیگر چاپ کاتری و چاپ سابلیمیشن که در متن بالا به آن اشاره نمودیم ( چاپ مدیا و چاپ سابلیمیشن) بالا است. حداقل تیراژ جهت ثبت سفارش ۶ تیشرت یا چاپ خواهد بود.

چاپ با کمک پارچه ی فلامنت

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های چاپ عکس جهت (  چاپ تیشرت مشکی پنبه) با کمک پارچه فلامنت است. در این روش خاص از پارچه ی بسیار نازک از جنس فلامنت جهت چاپ بر روی تیشرت استفاده خواهد شد. در مرحله ی اول با کمک پرس حرارتی، پارچه را بر روی تیشرت می چسبانند ( جالب است بدانید که در این روش به هیچ عنوانی طرح چاپ شده بر روی تیشرت جدا نمی شود). در مرحله ی دوم طرح مورد نظر به کمک چاپگر جوهرافشان چاپ خواهد شد. و در نهایت در مرحله ی آخر طرح چاپ شده بر روی کاغذ فلامنت با کمک پرس حرارتی بر روی تیشرت مشکی پنبه انتقال پیدا می کند.

چاپ تیشرت طوسی ملانژ

در حقیقت تیشرت ملانژ به علت رنگ زیبای طوسی روشن در بین جوانان بسیار پرطرفدار است. بافت ویژه ی این تیشرت خوشرنگ همانند چاپ تیشرت مشکی پنبه از خاصیت چاپ پذیری بسیار خوبی برخوردار است. این امر به نوبه ی خود موجب شده تا کیفیت چاپ بر روی تیشرت طوسی ملانژ بسیار بالا باشد. این نوع مدل های زیبای تیشرت به راحتی قابل شستشو می باشند و دوخت آنها به صورت کوتاه و یقه دار است.

چاپ تیشرت مشکی پنبه به روش مدیا

چاپ تیشرت سفید

نحوه ی چاپ تیشرت سفید همانند چاپ تیشرت مشکی پنبه به روش لیبلی، مدیا و دیجیتالی انجام می شود.

چاپ روی تیشرت سفید مدل یقه دار: این مدل تیشرت های بیشتر برای مکان های رسمی و عمومی مناسب هستند. به دو صورت چاپ لیبلی و مستقیم ( با توجه به میزان پلی استر استفاده در لباس) متفاوت خواهد بود. قیمت چاپ تیشرت یقه دار در قیاس با مدل های دیگر بالاتر است.

 

چاپ تیشرت سفید

سفارش چاپ تیشرت مشکی

شما عزیزان می توانید طرح ها و ایده های درخواستی خود را به ما بسپارید. ما در این مجموعه از طراحان بسیار حرفه ای و دستگاه های بسیار پیشرفته ای بهره می بریم. جهت سفارش چاپ تیشرت مشکی پنبه با بالاترین کیفیت و قیمت های مقرون به صرفه می توانید به وب سایت ما به نشانی www.chapmarket.com  مراجعه نمایید.

این مرکز معتبر این افتخار را دارد که به عنوان یکی از بهترین مراکز عرصه ی چاپ بر روی تیشرت، با بالاترین کیفیت با روش های گوناگون با سیستم های بسیار متنوع متناسب با نوع پارچه ی لباس و عکس، طرح مورد نظر شما را چاپ نماید. ناگفته نماند که در این مرکز محدودیتی جهت ثبت سفارش وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *